Monday, October 19, 2009

香港二十

看了這個,也來湊熱鬧。

十樣喜歡和十樣討厭有關香港的事物或人物。

喜歡

1.購物方便,追得上潮流,營業時間長。
2.食物豐儉由人,什麼都有。
3.交通方便準時,也不是太貴。
4.買的衣服易合身。
5.工作效率高。
6.過海關快。
7.稅低。沒有銷售稅。
8.往大陸旅遊很方便。
9.以前的教育制度。
10.比國外容易請工人。

討厭

1.太多人。
2.太拜金,貧富懸殊。
3.太嘈吵。
4.太悶熱。
5.房屋太貴。
6.太緊張。
7.太多廣告。
8.空氣差。
9.沒禮貌。
10.教育制度有問題。

9 comments:

  1. 以前都冇咁熱。我記得細嗰喺唔洗點開冷氣嘅。

    ReplyDelete
  2. 喜歡

    1.購物方便,追得上潮流,營業時間長。
    2.食物豐儉由人,什麼都有。
    3.交通方便準時,也不是太貴。
    4.買的衣服易合身。
    5.工作效率高。
    6.過海關快。
    7.稅低。沒有銷售稅。
    8.往大陸旅遊很方便。
    9.以前的教育制度。
    10.比國外容易請工人。

    1-10非常認同。

    討厭

    1.太多人。...對極!尤其旺角銅羅灣好恐怖!
    2.太拜金,貧富懸殊。...近這幾年好嚴重.
    3.太嘈吵。...香港人講說話好大聲.
    4.太悶熱。...係幾熱,但又慣了.
    5.房屋太貴。...係兩極化.
    6.太緊張。...慣了.
    7.太多廣告。...哈...?
    8.空氣差。...十個認同.
    9.沒禮貌。...因為很多自由人或新移民大家文化不同.
    10.教育制度有問題。...唉!

    ReplyDelete
  3. Eric,我把你加了上兩周一聚.

    ReplyDelete
  4. 我都覺得香港最難頂係越嚟越熱,習慣唔到!

    ReplyDelete
  5. 我有嘢要加:

    喜歡
    11.郊野近在咫尺(連我有d外國朋友都好識貨!老實講,歐洲大城市都有d係咁嘅,美、加、澳嘅話就相信祇有溫哥華囉)

    不喜歡
    11.相信你同我做研究嘅,都會覺得香港政府同一般人對科學研究、文化等都無興趣,又唔會扶持。

    ReplyDelete
  6. 聶秀康,

    7.太多廣告。...哈...?

    巴士有廣告,地鐵有廣告,想靜下都唔得。

    gwenzilla,
    唔該晒!下次我會記得㗎。

    Ebenezer,
    出街成個人溶晒,入商場又即變雪條。

    Geoffrey,
    我以前好大部分時間就住喺溫哥華。香港真喺有唔少綠化地區嘅。

    11.相信你同我做研究嘅,都會覺得香港政府同一般人對科學研究、文化等都無興趣,又唔會扶持。

    呢個非常認同。亦可以歸納為2.太拜金。就算我想番香港做,都唔知邊度會肯收留我。

    ReplyDelete
  7. >> ... 沒禮貌。...因為很多自由人或新移民大家文化不同.

    I don't know how long you've been away from Ottawa, but it's a problem with the new crop of immigrants to Canada too. It is of sufficient concern that the local communities and Chinese consulate in Toronto have launched an "educational" program.

    BTW, welcome to 2weeks1gather :)

    ReplyDelete
  8. hi haricot, there aren't that many immigrants in Ottawa so I am not sure if there is a similar problem over there as well. Actually I think since most of the people in Ottawa are civil servants, they are more or less quite polite.

    ReplyDelete